Polisförhör och försenad film

Ja de har inte varit en vanlig dag för min del idag.

Den börja väl som vanligt. Kort om personal så man fick frågan om man kunde stå i kassan *SUCK* Men jag är så trött på att ställa upp. så jag sa nej. Vad får man för att man ställer upp? Inte ett smack!!!
Men i alla fall så hamnade jag där i 20 min ändå. Åh just under denna tid så passa 2 pundare på att ta grejer från oss. Dom agerar först väldigt misstänksamt. Oh drar till sig uppmärksamhet. Jag stirra väl i princip ut dem och dom såg ju detta. Tyvärr fick jag kunder under en kort stund så då tappade jag bort dem en snabbis och ser inte vad dom gör. Sen när dom skall gå ut så mkt riktigt piper det om en av killarna. Dom går ut och går åt varsitt håll och jag följer efter den det tjöt om. Jag ber honom komma tillbaka men självklart så vägrar han ju det. Han hade ju stöldgods på sig. Men DUM som man är försöker man få fatt på honom. Men lyckas inte med det, oh tur är väl de. Han kan ju ha kniv eller sprutor på sig. För han är som sagt en väldigt känd pundare i stan. Men man hinner inte tänka så mkt i den situationen just då.

Men polisen kom på plats och ville ha ett vittnesförhör. Så fick ju förklara exakt vad som hände och vad dom hade på sig. Men det oxå sånt man nästan glömt bort efter. Man tänker ju inte på vad dom hade på sig. Inte jag i alla fall =)

Sen på vägen hem så var jag lite tankspridd. Men funderar ju på om man skulle kunna gjort något annorlunda? Vad som hade hänt om jag fått fatt på honom? m.m. Jag skulle ju åkt förvbi och lämnat filmen som jag hyrde igår men de glömde jag ju av. Åkte ner så fort jag kom på de. Blev lite försenad men killen i kassan sa att det var oket. TACK SNÄLLA DU!!!

Så nu sitter man i soffan o fått ventilera sig lite. Känns bra!

Helgen var annars lugn. I lördags mötte jag upp Sara i Kållered. Vi ville träna med hundarna. Men ute så var det så blött och/eller isigt så det gick ju inte. Men vi tog en promenad i alla fall. Sen kom vi på att det var ju inomhus träning i Fjärås. Så vi åkte på chans ner dit för att se om vi kunde klämma in oss i gruppen. Åh tur som man har så var det vara 2 pers som skulle träna under det passet. Att träna 2 hundar på 2 tim är ganska så mkt tid. Så det gick alldeles utmärkt att få träna med dem... Jag ville ju framför allt se hur Naala funkade efter sin operation. För ni som inte vet så har hon fått amputera/skära bort en av sina tår på vänster fram. Min pappa, som passar vovvarna på dagarna, var ute i skogen. Åhh någonstans så har hon gått på något riktigt vass och skar sig väldigt illa. Det blev ett såpass djupt sår i tramdynan så att dom fick ta bort hela tån på henne. För skulle dom försöka läka ihop de så skulle de kanske blir massa komplikationer i läkningen och det vill man ju inte. Men det verkar inte påverka henne alls. Det har läkt ihop jätte fint och hon använder tassen precis som vanligt. Träningen gick väldigt bra. Hon var taggad som bara den. Vilket inte är så konstigt. För sista gången vi sprang agility var i November på Varbergstävlingen. Men hon sprang ur slalom lite grann vilket jag inte gillar *morr-morr* men men de är bara att ligga i o träna.
Men sen efter träningen så åkte jag o S och handla lite och åkte hem till mig o gjorde tacos =) Det är fint de. Vi kollade på handbollsmatchen och så fick S låna min dator. Hon har ju inget internet där borta på andra sidan jorden så man fick ju hjälpa henne lite så att hon klarar sig ett tag till framöver =) ahahah..

Näe dax att gå en sväng med hundarna. Ha de toppen!

////J, N & M

Kommentarer
Postat av: kajsa

det är skojit att läsa din blogg

2009-01-30 @ 17:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0