Regniga söndag =/

Ja, usch det vräcker ner ute. Inte alls kul. Jag som tänkte att jag skulle ta en långis med hundarna idag. Men de sket sig! Varken jag eller de gillar vatten, framför allt inte när de kommer ovanifrån. Åh de har ju regnat ta mig tusan hela dagen. Igår var de fint. Kändes nästan som vår. Men ack så fort de kan slå om.

Förra lördagen var säsongens sista tävling. I Varberg, i ett ridhus de lånar. Var på samma tävling förra året. Skulle sprungit 2 lopp med Mirre och 1 lopp med Naala (eftersom att de endast var en klass 1 tävling och är ju i 2:an i hopp med N ) Men det blev bara 1 lopp. Lilla skithunden började ju löpa några dagar innan =( Men de gjorde inte sådär jätte mkt. Tror att underlaget i ridhuset hade blivit jobbigt för henne då hon är så liten. Blir liksom väldigt tungsprunget. Men väl på plats så var de väldigt tilltryckt så de hade kanske gått ändå. Men men nu fick ja ju inte springa ändå.

Men då till Naalas lopp. Felfri till nästa sista hindret och en bra tid (tror jag, kändes som om de gick fort) Hon hoppar näst sista hindret och direkt efter detta skall hon svänga en snäv sväng åt höger. Men av någon anledning så gör inte detta utan glider ut åt vänster. Jag står HELT rätt så jag förstår inte varför hon gör som hon gör. Men jag ropar på henne och DÅ HOPPAR HON SAMMA HINDER TILLBAKA!!!!!! DISK!!!!!! GAAAAAHH!!! Blir tokig. När skall vi få pinnar i agility klasserna. De är ju inte ens balanshindrena som är problemet. Men men, bara att ta nya tag när nästa säsong börjar. Hon har ju ändå utvecklas otroligt mkt de sista trots på tok för lite träning. Anledning till lite träningar vet de flesta vad de beror på. De släpper nog någon gång för oss.

Nu är de vintervila för dem båda. Kanske ett oh annat smällter in hos dem. Men lite slalomträningen på fotbollsplan här hemma skadar nog inte. Annars kanske de glömmer av hur man gör =) *haha*

Annars så går de framåt. Saknar pappsen för j*vla mkt. Jag skäms lite, för jag har inte ens vart hos honom på kyrkogården. Men jag vågar inte gå dit själv än. Var där med mamma en gång. Men redan då var de jobbigt. Känns som om någon hugger en kniv i hjärtat när man läser hans namn på korset som står där. Helt ofattbart är de fortfarande. Kan de inte hoppa fram någon liten spellevink med kamera och säga "-Du är med i dolda kameran!"

Känns som om julhandeln redan börjat på jobbet. I alla fall för min del på lagret. Kommer mkt varor redan nu. Nästa vecka skall ja få hjälp av Fredrik. Han hjälpte mig förra året oxå. Åh fan va skönt de va. Slipper stressa ihjäl sig. Har i och för sig haft 4:a praktikanter denna veckan och de va skönt kan jag lova.
Nästa vecka får vi 2 nya medarbetare. Kim och Jessica. Jessivca är en f.d praktikant så henne känner jag. Skit duktig tjej och skall skolas in i kassan. Skall bli kul. Men Kim vet ja inte vem det är. Han skall i alla fall gå som säljare.

På lördag blir de stor-kalas på landet =) Skall bli hur kul som helst. Men personen i fråga är LITE orolig inför maten =) Men du skall se att de kommer gå bra. Eller hur? Vi får hjälpas åt vetty. Sen blir de kalas igen på söndag. Grannens lilla söta son fyller 1år. Usch tiden går på tok för fort. Känns som om han precis föddes.

Näe nu skall ja se på Grey´s. Älskar söndagar för då sitter jag bänkad framför kanal 5 från 16 till 20 =) *haha* Visst låter det kul.

Ciao älskade medmänniskor.


Kommentarer
Postat av: anidifranco.blogg.se

Hej gumman!!!

Ja usch himla skitväder är det! :/

Tur för dig att dina hundar INTE gillar vatten, Nelson vill ju inte gå in sånna här dagar. haha !

så är det när man har en efterbliven hund:)

Imorgon ses VI på jobbet får vi se hur det går för lilla Jessica:)

Går nog bra!



Ses imorgon min sköna böna !



puss&kram

2009-11-23 @ 18:44:07
Postat av: Johanna Lindquist

Hej!



Härligt att läsa din blogg. Förstår att du saknar pappsen, tänker på honom ofta. Livet är inte rättvist.



Glöm inte att du och din familj med hundar är jättevälkomna till Storstan när det passar. Hälsa mamma och Richard!



Kramar från Johanna

2009-11-28 @ 14:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0