KM 2009

Japp, idag stog det KlubbMästerskap på schemat. Skulle debutera med lilla skiten, Mireille.

10.00 skulle vi vara där och bygga bana. Glömde ju ta med min stövlar så jag blev pisseblöt om fötterna. Tur hade jag 2 par skor i bilen som ja kunde byta om till sen när vi hade tävlat klart.

Hopp:
Stog vid sidan av plan strax innan banvandringen och kollade in banan. Starten var skit svårt!!!!! Åh jag visste inte hur ja skulle köra. Men så kom Carina och kommentera detta oh sa att så kunde de väl inte vara. Åh tur var väl de att hon sa till om detta för det var en nummerskylt som stog åt fel håll. När sedan denna ställdes på RÄTT sida om hindret så var de mkt lättare *hihi* Det var lite knixigt i början men resten va de bara att springa på. Åh min lilla skithund sprang ett nollat lopp på hinder. Dock fick vi 1.74 sek tidsfel men va f*n gör det. Hon springer NOLLAD i hennes FÖRSTA lopp. TjoooHooo för henne.

Agility:
En bra bana tyckte jag. Mkt byten så körde ett par bakombyten. Hon har ju fått ett riktigt sug på hindrena. Skit bra! Åh ta mig tusan, hon går nollade igen!!! Fast än en gång tidsfel, lite mer i detta lopp. Tog lite tid på gungan som hon tycker är lite läskig. Men de går bättre och bättre för henne där.

JAG ÄR SÅ HIMLA NÖJD MED MIN LILLA ÖKENRÅTTA =)

Totalt sett så slutade vi på en 2:a plats!!!!

Idag fyller Mireille även 2 år. Har firats med lite vovve-tårta här nu på kvällen. Innan dess var vi hemma hos mamma och käka tacos. Yummie. Fick även tacos till lunch på klubben. Men sådan mat går ju ner 2 gånger om dagen. Eller vad säger du Sara??? =)

Naala fick tillbringa dagen i bilen. Ingen agility för hennes del. Nej, hon är inte skadad. Hon är bara inne i den underbara (NOT) perioden som alla flickor nån gång är i. Japp, hon löper se ni. Tur att hundar bara löper 2-3 gånger per år. Hade varit jobbigt om de gjort lika ofta som oss. Då hade man ju inte fått tävla något alls nästan.

Men men, imon skall jag tvätta av bilen. Den är smutsig! =/ Sen får vi se vad vi hittar på resten av dagen. Kanske tar en tur till Lygnern och traskar runt lite.

Imon är de DM på klubben. Hade glömt att anmäla mig till denna. Men tur var väl de. Naala löper ju ändå plus att jag hörde att det va SJUKT många starter. Så de lär ju ta hela dagen. Sen är de lite minus att det är på en söndag. Speciellt nu när det lär ta så lång tid. Ganska skönt att ha en dag att vila upp sig på innan man skall till jobbet och slita igen.


Vovvarna hälsar "vov-vov" =)

Truddeluuu  / Jojo

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, lilla mirre.. jag sa ju att det skulle gå bra... heja er!!!! grattis oxå förstås!!!

Tacos är en maträtt som jag inte gillar för 5 öre, är såååå trött på den.... Eller inte!! =) bästa maten va???? =)

2009-10-11 @ 19:18:00
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: johanna

Grattis! ni e så duktiga så!

2009-10-12 @ 09:48:07
URL: http://www.metrobloggen.se/jimmysmamma
Postat av: Carina o B&T

Ja, den starten va ju inte att leka med innan skylten kom på rätt sida hindret .. ha ha !!



Ni var JÄTTEKUTIGA och det var verkligen kul att få se lilla Mirre springa :)



DM VAR EN LÅNG DAG !!!! åh kallt o regningt emellanåt

Jag tävlande ju TinTin .. han var kanonduktig .. åh så funktionerade jag alla andra lopp, så man var helt slut i hjärnan när man kom hem vid 20 på kvällen

Har du anmält Mirre till Varberg i November (Klass 1 då) ? Ridhus e det !!



Ha det gött och hoppas att det går lättare nu efter pappas bortgång .. det går i perioder upp och ner .. jag vet !!

Ibland skrattar man åh ibland storvrålar man :(

2009-10-14 @ 21:18:15
URL: http://mydogs.se
Postat av: Sara

Men lilla Naala då, inte bra.. vad har hon gjort???

Vila blir inte bättre =( får se om jag måste åka in med henne ändå.... hoppas inte, vill att hon ska bli bra nu!!!!!!

2009-10-16 @ 10:43:21
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag kan ju inte avslöja än om det blev någon bil eller ej???!!! =) =) =)

eller hur ser det ut på våran tomt just nu, jo en blå liten fara står visst där =(

kram

2009-10-20 @ 13:33:42
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0