Ingen rubrik alls idag

När jag sa till min chef att ja va tvungen att vara ledig 1 okt för begravning så sa han, utan att jag frågade, att jag fick vara hemma dagen efter oxå. Han tyckte att jag skulle vara hemma o ta hand om mamma o min bror. Tack snälla du för de! Du är bäst!

Fick en stor klump i magen redan i onsdags på jobbet.  Jag fick gå hem lite tidigare. Då blev de uppenbart för mig att begravningen var redan imon.

Begravningen var jätte fin. Jätte mycket blommor och mycket folk. Kyrkan va nästan full. Fint att se att så många kom.
Så fort jag gick innanför dörrarna så kom tårarna. Usch va jobbigt det var. Framme vid kistan stog ett kort på pappa i sitt esse. Han stog i sin vanliga skjorta och höll på att ta på sig ett förkläde. Han tyckte det var jätte kul att laga mat. Han va så fin då. De var innan han hade gått ner så mkt i vikt. De va GAMLA pappa =)

Efter att det var klart i kyrkan så sa väldigt många att de uppskattade vårat låtval. De va kul att höra.
Vi hade:
Amazing Grace - Elvis
Bridge over trubled water - Simon & Garfunkel
Free Falling - Tom Petty

Nu kan man ju undra varför man har med Free Falling på en begravning. Så då skall ja förklara varför. När pappa fyllde 50, så fick han ett fallskärmshopp av mig, bror och mamma. Till detta hoppet så kunde man köpa till en extra sak och detta innebar att det hoppade en annan kille vid sidan av och FILMA hoppet. När vi fick hem den filmen efter att den var ihopklippt så hade de Free Falling som bakgrundsmusik. Därav den låten. Många ifrågasatte nämnligen detta efter kyrkan men fattade ju efter att man fått förklara orsaken.






Här skall pappa ligga




Vovvarna fick en egen ros som handbukett. De förstår nog inte riktigt vad som hänt. De letar förgäves efter pappa där hemma. Springer upp på övervåningen i tro och hopp att han skall vara där =( Det tror nog säkert bara att han är borta en stund. Så som han var nu det sista. Han kom ju alltid hem efter ett tag.
Det är jätte jobbigt att se dem när de letar så!! :'(





Har behövt att tänka på något annat så jag har tagit ett par turer ut till klubben för att träna lite de sista. Åh de går kanon bra nu. Har börjat träna bakombyten in i slalom med Naala. Är lite läskigt säger hon men de går bättre och bättre för var gång. Kör även inkallning in i slalom och de funkar utan problem. Hennes kontakfält börjar arta sig de oxå.
Lilla Mireille har vuxit väldigt fort på träningsfronten. Hon är jätte duktig. Tar slalom helt själv nu. Fast dock bara på en sida än så länge. Men den andra kommer så småningom den med. Jag lovar S =) Gungan tycker hon nästan är lite kul nu. För hon har ju insett att matte ger henne väldigt mkt godis på denna =). Hon är ju inte dum direkt, den lilla.

Naala började löpa nu på eftermiddagen. SUCK! Blir inget KM för hennes del. Funderar på om jag kanske skall debutera på Mirre istället på lördag. Kan vara kul oh se om hon fortfarande kan fokusera med massa folk runt omkring sig. Men vi får se. Skall nog starta henne på träningstävlingen på torsdag. Beroende på hur hon går där så får vi se ang KM.et.


Knackade på dörren för ett tag sedan. Oh där står min granne med nybakta bullar. TILL MIG!!! =) De var jättegoda. Yummie! Hade själv tänkt oh baka idag. Men tiden sprang iväg. Var i förmiddags ute hos Kajsa och checka in hennes nya lya. Oh självklart gratta Frans på namnsdagen =) Hennes, eller deras lägenhet var väldigt fin. Lite avundsjuk är jag allt =) Men min 2:a räcker gott o väl till mig o vovvarna.

För övrigt är jag redan sjukt trött på hösten. De bara blåser och regnar ta mig f*n hela tiden. Just då ångrar man sig att man en gång i tiden köpte hund. Men det positiva överväger det negativa med hästlängder =) Skulle inte för något i världen byta bort mina små skithundar.


Imon är det dax för jobb igen!

Tack åh adjö



//////Johanna, Mirre o Naala

Kommentarer
Postat av: anidifranco.blogg.se

Åh Guud vilka fina blommor.

Ses imorrn på vårat älskade arbete gumman!



puss på dig

2009-10-05 @ 22:00:14
Postat av: Sara

Ja, det var verkligen superfina blommor...



Och jag VET att ni kommer fixa slalom på andra sidan oxå, för ni är så himla duktiga å jag tror på er... Så fortsätt jobba på som ni gjort hittills... =)

Kramar i massor

2009-10-05 @ 23:10:14
URL: http://sarasvovvar.blogg.se/
Postat av: Miriam

Detta var inte bra, sitter här ny sminkad och gråter innan jag ska gå iväg på kalas...

Jag har inte hunnit läsa din blogg på länge och så får jag läsa detta =(. Jag beklagar verkligen sorgen, vilken stor saknad det måste vara.

Jag ska tänka på dig!



Kram Miriam

miriamcarlson.se

2009-10-10 @ 16:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0